ارتودنسی و عمل بینی، کدام یک را اول انجام دهیم؟

مقدمه

ارتودنسی، رشته‌ ای در دندانپزشکی است که به بهبود موقعیت دندان ‌ها و فک ‌ها می‌ پردازد. این درمان در شرایطی که توسط بهترین دکتر ارتودنسی تهران انجام شود، می ‌تواند به شما کمک کند تا دندان‌ هایتان را در مکان مناسبی قرار دهید. اما سوالی که در این زمینه مطرح می شود این است که آیا ارتودنسی می تواند بر بینی تاثیر بگذارد؟ امکان انجام عمل بینی و ارتودنسی به صورت همزمان وجود دارد؟ آیا رابطه ای بین ارتودنسی و عمل بینی وجود دارد؟ اگر قصد انجام عمل بینی و ارتودنسی را به صورت همزمان دارید، به شما عزیزان توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

تاثیرات ارتودنسی بر بینی

واضح ‌ترین تغییری که ارتودنسی می ‌تواند در بینی شما ایجاد کند، تغییرات فیزیکی آن است. هنگامی که دندان‌ ها در موقعیت مناسب خود قرار می گیرند و فک بالا و پایین افراد تناسب دارند، شکل چهره تغییر می ‌کند. این تغییرات ممکن است باعث تغییر در شکل بینی شما نیز شوند. انسداد راه هوایی، سینوزیت مزمن و کم شنوایی از مشکلات شایع گوش، حلق و بینی هستند که اغلب با مشکلات بایت همراه هستند که می توانند با کمک ارتودنسی تا حد زیادی بهبود یابند. در بزرگسالانی که بایت شدیدی دارند، اغلب کمبود فضا برای زبان وجود دارد (به خصوص زمانی که قوس های دندانی باریک هستند). در این حالت زبان بیشتر در سمت عقب قرار می گیرد و راه هوایی را مسدود می کند. این امر اغلب منجر به آپنه انسدادی خواب می شود، یک اختلال خواب رایج که خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش می دهد. قوس های باریک به این معنی است که حفره بینی نیز منقبض شده و تنفس بینی را محدود می کند و منجر به تنفس دهانی می شود. این وضعیت دور از ایده آل است و خطر ابتلا به مشکلات دهانی و عمومی در بدن از جملهسینوزیت کرونیک را افزایش می دهد.

از طریق ارتودنسی می توان فضای بیشتری در دهان ایجاد کرد تا انسداد راه های هوایی کاهش یافته و فضای بینی و تنفس بینی نیز بهبود یابد. این امر منجر به تنفس و خواب بهتر، افزایش سطح انرژی و تمرکز و رفاه عمومی می شود. از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم در مواردی که قصد انجام عمل بینی و ارتودنسی را دارید، بهتر است در قدم اول دندان های خود را با استفاده از ارتودنسی اصلاح کرده و سپس اقدام به انجام عمل بینی خود کنید. برای دریافت بهترین نتیجه درمانی برای دندان های ارتودنسی شده خود، بهتر است بهترین مرکز ارتودنسی تهران را انتخاب کرده و درمان خود را شروع کنید.

مشاوره ارتودنسی

آیا با دندان ارتودنسی شده می توان عمل بینی انجام داد؟

برای این که بتوانید با دندان های ارتودنسی شده خود عمل بینی را انجام دهید، نیاز است تا متخصص ارتودنسی با جراح بینی همکاری های لازم را داشته باشند. پزشک متخصص جراح بینی، در حین عمل جراحی، بینی افراد را به گونه ای تغییر می دهند تا با لب تناسب داشته باشد. موقعیت لب ها و فک در طول ارتودنسی تغییر کرده و در وضعیت مناسب خود قرار می گیرند.

در موارد اورژانسی که دندان های شما شکسته و یا مشکلات تنفسی دارید، به شما عزیزان توصیه می کنیم قبل از این که اقدام به انجام ارتودنسی کنید، بهتر است عمل جراحی بینی را انجام دهید.

آیا با دندان ارتودنسی شده می توان عمل بینی انجام داد

چرا ارتودنسی بر جراحی بینی مقدم است؟

با پیشرفت‌ های جدید در دندانپزشکی و جراحی زیبایی، ترکیب درمان ارتودنسی و عمل بینی به عنوان یک رویکرد جدید بهبود ظاهری و سلامت دندان ‌ها و بینی را فراهم کرده است. این ترکیب از درمان‌ ها به افراد این امکان را می ‌دهد که هم زیبایی بینی خود را بهبود بخشند و هم به تصحیح مشکلات دندانی‌ بپردازند. در اکثر موارد می توان به صورت همزمان عمل بینی و ارتودنسی را انجام دارد، با این کار می توانید دوره درمانی خود را کاهش دهید. این امر به شرایط دندانی و موقعیت فک بیماران بستگی دارد. اگر قصد انجام ارتودنسی و عمل بینی را به صورت همزمان دارید، بهتر با مراجعه به ارتودنتیست و جراح بینی درباره نوع طرح درمانی سوالات خود را از آن ها بپرسید.

چرا ارتودنسی بر جراحی بینی مقدم است

انواع روش های درمانی ارتودنسی اگر توسط بهترین پزشک متخصص ارتودنسی تهران برای دندان ها انجام شود، می تواند ساختار فک را تغییر داده و باعث افزایش زیبایی چهره افراد شود. به همین دلیل است که در اکثر موارد توصیه می شود اول درمان ارتودنسی انجام داده و در نهایت اقدام به انجام عمل بینی خود کنید.

چند ماه بعد از عمل بینی می توان ارتودنسی کرد؟

با توجه به این که بینی افراد بلافاصله پس از عمل، ورم کند بهتر است حدود 6 الی 12 ماه پس از عمل بینی خود، درمان ارتودنسی را شروع کنید. بازه زمانی دقیق برای انجام ارتودنسی بلافاصله پس از ارتودنسی پس از بررسی دندان های شما توسط دندانپزشک متخصص انجام می شود.

بعد از برداشتن براکت های ارتودنسی از سطح دندان های خود نیز بهتر است بلافاصله بعد از آن اقدام به انجام عمل بینی نکنید. فک و چانه ها بعد از اتمام ارتودنسی مدت زمان کوتاهی را نیاز دارد تا در وضعیت مناسب خود قرار گیرند.

چند ماه بعد از عمل بینی می توان ارتودنسی کرد

مشکلات ارتودنسی همزمان با عمل جراحی بینی

بهترین متخصص ارتودنسی تهران می تواند با استفاده از انواع روش های درمانی ارتودنسی، موقعیت فک شما را اصلاح کرده و باعث همترازی دندان ها شود. مدت زمانی پس از اتمام درمان ارتودنسی نیاز است تا فک و دندان ها در موقعیت خود تثبیت شده و دیگر حرکت نکنند. انجام عمل بینی به صورت همزمان با ارتودنسی می تواند باعث تغییر ساختار فک افراد نیز شود.

با توجه به رابطه ارتودنسی و عمل بینی در صورتی که این دو درمان را به صورت همزمان انجام دهید، ممکن است تناسب لب شما نیز برهم خورد.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم با وجود رابطه ای که میان ارتودنسی و عمل بینی وجود دارد، انجام این دو درمان به صورت همزمان تنها به نظر دندانپزشک شما بستگی دارد. با وجود پیشرفت های بسیار گسترده ای که در حوزه دندانپزشکی رخ داده است و همچنین وجود متدهای جدید درمانی برای اصلاح دندان ها و ساختار فک، ارتودنسی به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی می تواند با وارد کردن آسیب بسیار کم به دندان و فک، آن ها را اصلاح کند. برخی از مشکلات جزئی فک بیماران توسط ارتودنسی قابل درمان است و در موارد شدید تر ممکن است نیاز باشد تا جراحی فک و ارتودنسی را به صورت همزمان انجام دهید. گاهی اوقات پس از اتمام درمان ارتودنسی، ارتفاع بینی افراد نیز می تواند تغییر کرده و اصلاح شود، اما اگر مشکلات جدی بینی از جمله انحرفات و مشکلات تنفسی دارید، می توانید جراحی بینی را انجام دهید. اگر تجربه ای در زمینه انجام ارتودنسی و عمل بینی به صورت همزمان دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت، به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *