مزایای ارتودنسی لینگوال

منظور از ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی چیست؟

مقدمه

به نظر شما ارتودنسی لینگوال چیست و چه افرادی کاندید مناسب استفاده از آن هستند؟ ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال چه تفاوتی با ارتودنسی معمولی دارند؟ مزایای ارتودنسی لینگوال و معایب استفاده از آن ها برای افراد چیست؟ هزینه ارتودنسی لینگوال به چه عواملی بستگی دارد؟ اگر درباره این پرسش ها اطلاعاتی ندارید، می توانید این محتوا را مطالعه کنید. ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی یک روش درمانی دندانی است که از طریق نصب براکت‌ ها و بندهای ارتودنسی بر روی دندان‌ ها، به تنظیم موقعیت دندان ‌ها در دهان می ‌پردازد. اما تفاوت اصلی این روش با ارتودنسی معمولی در محل قرارگیری براکت ها است. در ارتودنسی لینگوال، براکت ها به سطح پشتی دندان‌ ها نصب می‌ شوند و به این دلیل نام “پشت دندانی” یا “لینگوال” نامگذاری شده اند.

ارتودنسی لینگوال، بهترین روش ارتودنسی مخفی

فیکس ریتینر سیم نازکی است که به عنوان نگهدارنده ثابت بعد از درمان ارتودنسی، پشت دندان ها (معمولا پشت دندان های فک پایین و در برخی موارد پشت دندان های فک بالا) قرار می گیرد.

خواهشمندیم به مقوله بهداشت در ناحیه سیم ها توجه ویژه ای داشته باشید.

هر شش ماه یکبار برای بررسی و پوسیدگی زدایی به دندانپزشک عمومی مراجعه فرمایید.

بهتر است سالی یکبار سیم های فیکس ریتینر توسط پزشک متخصص ارتودنسی معاینه گردد.

در صورت بروز هرگونه مشکل و شکستگی در سیم، حتما با تعیین وقت قبلی به مطب مراجعه فرمایید.

ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی یک روش درمانی دندانی است که در آن براکت‌ ها و بندهای ارتودنسی بر روی دندان ‌ها در پشت دندان‌ ها نصب می شوند، این امر باعث می شود تا ظاهر بدی در افراد ایجاد نکنند. پزشک متخصص ارتودنسی تهران با استفاده از ابزار و تکنیک های خاص، تلاش می کند تا دندان ها را به موقعیت صحیح حرکت داده و باعث درمان ناهنجاری های دندان و فک بیماران شود.

منظور از ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی چیست

به دلیل روش نصب ارتودنسی لینگوال، این نوع روش درمانی در دسته ارتودنسی نامرئی قرار می گیرد. میزان استحکام و نوع متریالی که در سیم ها و براکت های ارتودنسی لینگوال استفاده می شود، بسیار مشابه با ارتودنسی معمولی می باشد.گاهی اوقات نیز ممکن است پس از اتمام دوره درمان ارتودنسی ثابت، برای حفظ ثبات نتایج درمانی براکت هایی را در پشت دندان ها نصب می کنند. در صورت استفاده صحیح از ارتودنسی لینگوال و همچنین رعایت نکات مراقبتی که توسط دندانپزشک برای شما عنوان می شود، پس از اتمام درمان خود شاهد صاف شدن دندان ها و زیبایی لبخند خود خواهید بود.

تفاوت ارتودنسی معمولی با لینگوال در چیست؟

ارتودنسی معمولی و ارتودنسی لینگوال (یا ارتودنسی پشت دندانی) دو روش درمانی برای تصحیح موقعیت دندان‌ ها در دهان هستند که در اصل هدف یکسانی یعنی تراز کردن دندان ‌ها را دنبال می کنند. با وجود مزایای ارتودنسی لینگوال، در زمان انتخاب این روش درمانی نیاز است تا دندان های شما به صورت کاملا تخصصی توسط بهترین دکتر ارتودنسی تهران بررسی شده و در صورت لزوم از این سبک از ارتودنسی برای اصلاح دندان های شما استفاده شود.

1-موقعیت براکت ‌ها:

ارتودنسی معمولی: در این روش، براکت ‌ها و بندهای ارتودنسی بر روی سطح ظاهری دندان‌ ها نصب می ‌شوند و از دید دیگران قابل مشاهده هستند.

ارتودنسی لینگوال: در این روش، براکت ‌ها و بندها به سمت داخل دهان نصب می ‌شوند، بنابراین قابل مشاهده نیستند.

تفاوت ارتودنسی معمولی با لینگوال در چیست

2-آموزش و تجربه دندانپزشک:

در شرایطی که براکت های ارتودنسی لینگوال به درستی بر روی دندان ها نصب نشود، احتمال وارد شدن فشارهای بیش از اندازه به دندان ها و در پی آن حرکت دندان و ریشه آن ها، افزایش می یابد. با توجه به این که برای نصب براکت ها بر روی دندان متخصص ارتودنسی شما باید از تخصص و دانش بسیار بالایی برخوردار باشد، بسیار مهم است بتوانید بهترین مرکز ارتودنسی در تهران را انتخاب کرده و از خدمات آن استفاده کنید.

دکتر میرهاشمی با استفاده از به روزترین تجهیزات دندانپزشکی و استفاده از بهترین متریال، قادر است کلیه ی ناهنجاری دندان و فک بیماران خود را با کمترین عوارض جانبی درمان کند. این دندانپزشک متخصص با فراهم کردن محیط آرام قادر است نیازهای فردی شما را برای دستیابی به سلامت دهان و دندان و برطرف کند. برای دریافت مشاوره تخصصی از دکتر میرهاشمی، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مشاوره ارتودنسی

3-راحتی بیمار:

بیماران در زمان استفاده از ارتودنسی لینگوال نسبت به ارتودنسی معمولی، مدت زمان بیشتری برای عادت کردن به براکت ها نیاز دارند.

4-مدت زمان درمان:

با توجه به نتایجی که از طرح درمان ارتودنسی لینگوال انتظار داریم، طول درمان آن در مقایسه با ارتودنسی معمولی، بیشتر است.

5-هزینه:

هزینه اصلاح دندان ها با استفاده از ارتودنسی لینگوال در مقایسه با ارتودنسی معمولی بیشتر است.

ارتودنسی لینگوال چه مشکلاتی را اصلاح می کند؟

بسیاری از مشکلات دندانی را با استفاده از ارتودنسی لینگوال و یا پشت دندانی قابل درمان می باشد. با توجه به پیچیدگی هایی که در ناهنجاری های فکی از جمله ناهنجاری اوربایت و درمان آن ها وجود دارند، برای اصلاح آن ها اغلب توصیه می شود تا از ارتودنسی ثابت استفاده شود. با این وجود می توان گفت نحوه تشخیص بهترین سبک درمانی ارتودنسی برای دندان ها باید با مشورت متخصص ارتودنسی تهران انجام شود.

انواع سبک های درمان ارتودنسی برای تمامی افراد قابل استفاده نمی باشند. با توجه به موقعیت قرارگیری دندان ها، شدت بی نظمی دندان ها، استحکام استخوان فک، سن بیمار و سایر موارد دیگر می توانند در انتخاب روش درمانی ارتودنسی لینگوال و سایر روش های ارتودنسی معمولی تاثیرگذار باشد.

مزایای ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی

براکت ‌ها و بندها در پشت دندان ها نصب می‌ شوند، از نظر ظاهری غالبا غیرقابل مشاهده هستند. افرادی که ممکن است از ظاهر ارتودنسی ناراضی باشند، می توانند از این نوع ارتودنسی برای اصلاح دندان های خود استفاده کنند. ارتودنسی لینگوال می ‌تواند برای تصحیح موقعیت دندان ‌ها و بهبود در سنین جوانی و بزرگسالی مورد استفاده قرار گیرد. این روش معمولا برای موارد پیچیده‌ تر و نیازمند تعامل بیشتر با دندانپزشک، مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

مزایای ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی

با وجود مزایای ارتودنسی لینگوال که برای افراد دارند، در مواردی که از سطح دندان ها و براکت ها در طول درمان ارتودنسی به درستی نگهداری نکنید، احتمال تغییر رنگ دندان ها و ایجاد عفونت در دهان شما افزایش می یابد. با توجه به محل نصب براکت ها در روش درمانی ارتودنسی لینگوال، ممکن است شما متوجه تغییر رنگ پشت دندان های خود نشوید. از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما در بازه های زمانی مشخص به متخصص دندانپزشک خود مراجعه کنید.

آیا ارتودنسی های لینگوال روی نحوه ی صحبت کردن شما تاثیر دارند؟

بله، ارتودنسی‌ لینگوال یا پشت دندانی می ‌تواند بر نحوه صحبت کردن شخص تأثیرگذار باشند. این نوع ارتودنسی‌ با نصب براکت‌ ها و بندها در داخل دهان، به تصحیح مشکلات دندانی و فکی کمک می‌ کنند. این امر می تواند به تصحیح‌ و بهبود تلفظ صحبت شخص کمک کنند.

با تصحیح موقعیت دندان‌ ها و فک‌ ها، ارتودنسی لینگوال می‌ تواند از ایجاد اشتباهات در صحبت کردن جلوگیری کند. ارتودنسی لینگوال می‌ تواند مشکلات مرتبط با لب و زبان را نیز تصحیح کنند، این مشکلات می‌ توانند در افرادی که مشکلاتی نظیر برخی عادت‌ های زبانی دارند، به ویژه در کودکان، وجود داشته باشند.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی لینگوال

عوامل تاثیر گذار بر هزینه درمان ارتودنسی لینگوال توضیحات
نوع مشکل دندانی نوع مشکلات دندانی و فکی، مانند انحراف‌ های دندانی، تراز دهانی و ترکیب دندان‌ ها تاثیر مهمی بر هزینه ها دارد. مشکلات پیچیده‌ تر ممکن است نیاز به درمان بیشتری داشته باشند.
نوع براکت و بندها نوع براکت‌ ها و بندها می‌ توانند متغیرهای مهمی برای هزینه ها باشند. براکت‌ های سرامیکی گران‌ تر از براکت‌ های فلزی هستند.
مکان مطب ارتودنسی موقعیت کلینیک دندانپزشکی می تواند بر روی تغییرات هزینه ها تاثیرگذار باشد.
مدت زمان درمان مدت زمان لازم برای درمان ارتودنسی نیز نقش مهمی در هزینه ها ایفا می‌ کنند. درمان‌ های طولانی‌ مدت گران‌ تر هستند.
تعداد ویزیت‌ ها تعداد ویزیت‌ های ماهانه و هزینه‌ های مربوط به آن‌ ها نیز در تغییرات هزینه ها تاثیرگذار می باشند.
تجهیزات پزشکی کیفیت خدمات ارتودنسی و تجهیزات پزشکی در قیمت نهایی هزینه های ارتودنسی، تاثیرگذار است.
بیمه برخی از بیمه ها ممکن است قسمتی از هزینه های درمان ارتودنسی را پرداخت کنند.

انجام ارتودنسی لینگوال توسط بهترین متخصص ارتودنسی

همان طور که در این مقاله درباره مزایای ارتودنسی لینگوال توضیح دادیم، برای آن دسته از افرادی که تمایل دارند براکت های ارتودنسی در دهان خود قابل دید نباشد، مناسب می باشد. با این وجود استفاده از این سبک از ارتودنسی به صلاحدید دندانپزشک و شرایط دندانی که دارید، بستگی دارد. در روزهای اولیه پس از نصب براکت های ارتودنسی لینگوال در پشت دندان خود ممکن است در صحبت کردن و غذا خوردن دچار مشکل شوید، این دسته از مشکلات به مرور زمان کمتر می شود. برای انجام انواع روش های درمانی توسط بهترین متخصص ارتودنسی در شهر تهران، به مطب دکتر میرهاشمی مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *