ارتودنسی پیشگیری کودکان

انجام ارتودنسی پیشگیری را برای فرزند خود جدی بگیرید

مقدمه

به نظر شما چرا باید ارتودنسی پیشگیری کودکان را در زمان مناسب برای فرزند خود انجام دهید؟ انجام این نوع ارتودنسی چه مزایای برای دندان ها دارد؟ آیا با وجود دندان های شیری می توان ارتودنسی پیشگیری را برای فرزند خود انجام دهید؟ اگر در ارتباط با هر یک از پرسش ها اطلاعاتی ندارید، می توانید ادامه این محتوا را مطالعه کنید. درمان ارتودنسی هر چقدر زودهنگام و به موقع برای دندان ها انجام شود، درصد موفقیت درمان شما نیز تا حد زیادی افزایش می یابد. از این جهت بهتر است فرزند خود را در بازه های زمانی مشخص به خصوص از سن 7 سالگی به بهترین مرکز ارتودنسی تهران مراجعه کرده تا وضعیت دندان کودک شما به صورت تخصصی بررسی شود. انجام ارتودنسی پیشگیری کودکان توسط بهترین متخصصینی که در این زمینه فعالیت کنند، می توانند باعث بهبود وضعیت دندان های کودکان شود.

ارتودنسی زودهنگام چیست؟

با توجه به نحوه رشد فک کودکان، ممکن است مشکلات دندانی برای هر یک از آن ها در آینده به وجود آید. اگر این دسته از مشکلات تا بزرگسالی ادامه پیدا کند و اصلاح نشود، فرم طبیعی دندان فرزند شما به هم خورده و در ظاهر آن ها نیز می تواند تاثیر بسیار بدی بگذارد. با کمک ارتودنسی پیشگیرانه برای کودکان در مدت زمان مناسب، می توانید از ایجاد ناهنجاری های شدید فکی و دندان در آن ها جلوگیری کنید. تمامی کودکان نیاز به انجام ارتودنسی پیشگیرانه را برای دندان های خود ندارند، برای تشخیص این موضوع باید پزشک متخصص ارتودنسی تهران دندان های فرزند شما را به صورت تخصصی بررسی کرده و پس از مشاهده عکس رادیوگرافی آن ها تصمیم بگیرد که آیا انجام ارتودنسی برای آن ها مناسب است یا خیر.

منظور از ارتودنسی پیشگیرانه چیست

با وجود اهمیت بسیار زیادی که ارتودنسی پیشگیرانه برای کودکان دارند، اگر به درستی برای هر یک از دندان ها اعمال نشود، احتمال این که شما بتوانید از آن ها نتایج خوبی را دریافت کنید، کاهش می یابد. از این جهت انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی تهران که از میزان تجربه و سطح دانش آن مطمئن باشید، می تواند به شما کمک کند تا انواع روش های ارتودنسی را برای فرزند خود بدون این که به دندان آن ها آسیبی وارد شود، انجام دهید.

مشاوره ارتودنسی

هدف از انجام ارتودنسی پیشگیرانه چیست؟

ارتودنسی پیشگیری کودکان یک نوع روش درمانی است که برای افزایش سلامت دهان و دندان ها انجام می شود. این نوع ارتودنسی بر روی تشخیص و درمان مشکلات زودرس دهان و فک ‌ها تمرکز دارد تا از ایجاد ناهنجاری ‌های جدی در آینده برای دندان های کودکان جلوگیری کند. در زیر به برخی نکات مهم در خصوص ارتودنسی پیشگیرانه برای کودکان می پردازیم:

  1. تشخیص زودرس

ارتودنسی پیشگیرانه با هدف تشخیص زودرس مشکلات دهانی و فکی از طریق مشاهده نشانه‌ ها و علائم انجام می ‌شود. این تشخیص زودهنگام به دندان ‌ها و فک‌ ها فرصت می ‌دهد تا در مسیر صحیح رشد فکی قرار گرفته و از مشکلات جدی تر در سنین بزرگسالی جلوگیری شود. علاوه بر مزایای زیادی که ارتودنسی پیشگیرانه برای سلامت دندان ها در سنین بالاتر دارد، با انجام این نوع ارتودنسی در سن مناسب می توانید هزینه های درمانی خود را در آینده نیز تا حد زیادی کاهش دهید. در صورت عدم انجام ارتودنسی در زمان مناسب برای کودکان، احتمال ایجاد مشکلاتی در فعالیت های روزانه مثل گفتار، خوابیدن و غذا خوردن در آن ها افزایش می یابد.

هدف از انجام ارتودنسی پیشگیرانه چیست

  1. اصلاح رویه‌ های نادرست

یکی از اهداف اصلی ارتودنسی پیشگیرانه، اصلاح رویه‌ های نادرست در رشد دهان و فک‌ ها است. این موضوع به معنای تصحیح مواردی است که باعث رشد غیرطبیعی فک ها می شوند، در موارد جدی تر این نوع ناهنجاری ها می تواند بر روی لبخند نیز تاثیر بدی بگذارد. اصلاح این نوع ناهنجاری ها توسط بهترین دکتر ارتودنسی تهران با استفاده از ابزارهایی همچون براکت ‌ها و بندهای ارتودنسی انجام می شود. پس از انجام ارتودنسی پیشگیری برای فرزند خود، حتما به مراقبت و توصیه هایی که توسط دندانپزشک برای شما بیان می شود، عمل کنید. رعایت رژیم غذایی مناسب تا مدت زمانی پس از ارتودنسی برای حفظ نتایج درمان، توصیه می شود.

راهنمایی در تغییر رفتارهای دهانی

تغییر رفتارهای دهانی در ارتودنسی پیشگیرانه به معنای تلاش برای بهبود عادات و رفتارهای مرتبط با دهان و دندان‌ ها است. این راهنمایی‌ ها به تدریج به افراد کمک می‌ کنند تا عادات نادرستی که ممکن است به مشکلات ارتودنسی منجر شوند، اصلاح شوند. یکی از نکات مهم در راهنمایی تغییر رفتارهای دهانی، توجه به تکنیک صحیح مسواک زنی است. افراد باید به درستی و مداوم دندان‌ های خود را تمیز کنند تا از ایجاد مشکلات جدی ‌تر در آینده جلوگیری شود.

  1. افزایش هماهنگی فک‌ ها

افزایش هماهنگی فک‌ ها یکی از اهداف اصلی ارتودنسی پیشگیرانه است که به معنای ایجاد تناسب و هماهنگی در ساختار و عملکرد فک‌ ها می ‌باشد. این هدف به ویژه در مواردی که ممکن است به ایجاد ناهماهنگی‌ های جدی تر در توسعه فک ‌ها منجر شود، حائز اهمیت است. برای هماهنگی بیشتر فک ها ممکن است نیاز باشد تا فرزند شما تا مدت زمان مشخص شده از فیس ماسک ها استفاده کند.

علائم نیاز به ارتودنسی پیشگیرانه در کودکی

  • عدم تقارن صورت
  • بیرون زدگی دندان ها
  • وجود مشکلاتی در هنگام غذا خوردن
  • عدم تقاورن فک ها با یکدیگر
  • وجود مشکلاتی در تلفظ و گفتار
  • از دست دادن دندان های شیری به صورت زودهنگام
  • مکیدن انگشتان دست در سنین بالاتر

ارتودنسی پیشگیری کودکان با توجه به سن فرزند شما و همچنین موقعیت دندان و فک آن ها به عنوان یک روش درمانی توسط متخصصین ارتودنسی امروزه به وفور استفاده می شود.

ارتباط میان دندان های شیری و ارتودنسی پیشگیری برای کودکان

با انجام ارتودنسی پیشگیرانه توسط دکتر میرهاشمی لبخند کودک خود را زیباتر کنید

با انجام ارتودنسی پیشگیری کودکان خود در مطب دکتر میرهاشمی، می توانید علاوه بر زیباتر شدن لبخند فرزند خود، از ایجاد ناهنجاری های شدید دندانی و فکی در آینده جلوگیری کنید. با انجام این روش درمانی در سنین مناسب می توانید باعث رشد صحیح دندان و فک، بهبود وضعیت گفتار، کاهش اختلالات تنفسی، جلوگیری از پوسیدگی دندان های دائمی در فرزند خود شوید. برای دریافت مشاوره تخصصی در جهت انجام ارتودنسی پیشگیرانه برای کودک خود و همچنین اطلاع از هزینه های انجام آن، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *